CELEBRA

Els batejats ens reunim a l’església per a celebrar la fe. Ho fem quan ens trobem a l’eucaristia, en els sagraments, i en la litúrgia de l’església i en les altres expressions religioses. I per a realitzar totes aquestes activitats cal el treball de molta gent que fan possible que el temple estigui sempre net i sigui sempre un lloc acollidor.

L'eucaristia
Els sagraments
Exèquies
Festes
Litúrgia de l'Esglèsia
Altres expressions religioses
Els diferents consells

L’eucaristia

La celebrem el diumenge i la resta de dies de la setmana. L’horari és el següent:

Matí Vespre
Dilluns -
Dimarts - 8

Dimecres

Dijous - 8
Divendres - 8
Dissabte - 8
Diumenge 1/4 de 12 8

·        Missa familiar

Buscant la complementarietat amb les diferents catequesi, oferim a la missa del diumenge al matí la possibilitat d’explicar l’evangeli de manera entenedora als infants i adolescents. Aquesta part de la missa la realitzem a la capella del santíssim.

·        Escolans

Són un grup de nois i noies que ja han fet la primera comunió i ajuden a la marxa de la celebració i a l’altar amb el servei de l’escolania. Al llarg del curs fem vàries trobades de formació.

·        Animadors de cants i lectors

Per ajudar a viure allò que celebrem també comptem amb l’ajuda dels animadors de cants, els organistes i els lectors de la paraula de Déu i dels diferents municions.

·        Visitadors de malalts

Són aquelles persones que apropen l’eucaristia a aquelles persones que no poden sortir de casa, com a conseqüència de l’edat o de malaltia.

·        Altres serveis

No podem oblidar el servei que es realitza des de la Sagristia, la neteja de l’església i l’ambientació amb les flors.

Els sagraments

·        Els 3 sagraments de la Iniciació Cristiana

Són el baptisme, l’eucaristia (la primera comunió) i la confirmació. Pel baptisme s’estableixen uns dies a l’any per celebrar-los, i cal inscriure’s a la rectoria i assistir a la preparació del sagrament. Els altres dos sagraments, l’eucaristia i la confirmació, tenen la seva pròpia catequesi de preparació. Les primeres comunions les celebrem durant els diumenges de pasqua; i la confirmació durant els diumenges d’advent.

·        El matrimoni

Cal venir a la parròquia un any abans per inscriure’s. Durant aquest any es participa en un curset de quatre hores, que pretén ajudar a les parelles a descobrir el matrimoni cristià. Abans de la celebració hi ha una preparació amb el prevere o diaca que presidirà el matrimoni.

·        La unció dels malalts

Sempre que es demani s’administra aquest sagrament de forma individual, però al llarg de l’any, la parròquia organitza una celebració comunitària de la unció dels malalts.

·        La penitència i la reconciliació

Sempre que es demani s’administra aquest sagrament de forma individual, però al llarg de l’any, a l’advent i la quaresma, la parròquia organitza una celebració comunitària amb absolució individual.

Exèquies

Ens trobem a l’església per acomiadar als difunts de les nostres famílies.

Festes

Amb tots els nostres conciutadans celebrem les festes de la nostra parròquia. El 15 d’agost, l’Assumpció de la Mare de Déu, la Festa Major de Capellades; i el 6 de febrer, Santa Dorotea.

Litúrgia de l’església

Cada dia, de dilluns a divendres a les vuit del vespre, celebrem l’eucaristia acompanyada de les vespres.

Divendres i dissabte sant resem les laudes i l’ofici de lectures.

Altres expressions religioses

És el que coneixem per religiositat popular, i és l’expressió més íntima d’allò en que creiem les persones.

·        Romeria a Montserrat

Un cop a l’any, i amb les altres parròquies de l’arxiprestat, pugem a venerar la imatge de la Mare de Déu de Montserrat.

·        Rosari.

Mitja hora abans de l’eucaristia res del rosari.

·        Grup de pregària.

Cada dijous a la nit, pregària carismàtica.

·        Pessebres

Al voltant de les dates de Nadal l’església s’omple de diorames i de pessebres. També es dur a terme el concurs de pessebres.

·        Cos de portants i Doloroses.

Els homes porten el Sant Crist durant el Via Crucis dels diumenges de Quaresma i el divendres Sant. Les dones porten a la Mare de Déu dels Dolors.

·        Capelles Sagrada Família.

Tot un seguit de famílies acullen durant un mes a una d’aquestes capelles, que són una invitació a la pregària a les nostres famílies.

·        Santa Bàrbara.

Un grup d’homes que dediquen part del seu temps lliure a recuperar aquesta capella del nostre poble.

·        Vírgen de la Cabeza.

Un cop al mes realitzem una pregària al davant de la seva capella, i al llarg de l’any celebrem la setmana de la Virgen de la Cabeza

·        Sant Sebastià, Sant Cristòfol,...

Celebrem les festes d’aquests i altres sants molt lligats amb la vida del nostre poble.

Els diferents consells

Pel bon funcionament de la pastoral de la parròquia existeixen diferents consells, d’àmbit parroquial i d’àmbit arxiprestal.

·        Consell Pastoral Parroquial

Són un conjunt de persones, representatiu de la parròquia i que vetlla pel conjunt de la pastoral.

·        Consell d’Economia Parroquial

S’encarreguen de vetllar per la solvència econòmica de la parròquia; i del manteniment amb l’ajut de l’equip d’obres.

·        Consell Pastoral Arxiprestal

Són un conjunt de persones, representatives de les diferents parròquies de l’arxiprestat i vetlla pel conjunt de la pastoral de l’arxiprestat. Anem caminant també a nivell arxiprestal amb l’Equip de Pastoral.